1r ESO


CURS 2019-2020
Benvinguts/des  alumnes de 1r d'ESO  i molt bon curs !

Les activitats avaluatives de la UD 7,8,9 s'han modificat degut al tancament d'Escoles per la pandèmia i al període de confinament on s'ha hagut d'adaptar l'EF a casa.

UD9: treball teòric enviat per correu.
UD8 : cal fer les activitats pràctiques que es detallen a l'enllaç de la presentació GENIALLY i enviar les evidències al meu correu.

ENLLAÇ sobre el desenvolupament de la UD8.
https://view.genial.ly/5e80b02f3fea8d0db0d1a3f5/dossier-1r-eso-llancament-de-pes 

UD7: anul.lada.

UD 5 TEEN IOGA - DIARI EMOCIONAL
* Data entrega : 6 de febrer
* On?  entrega a l'acabar la classe escrit a ma.
* Com?
Escriure després de cada sessió de la UD 5 les sensacions i emocions viscudes seguint els passos següents de
guia, però  fent el teu diari de forma personal:
 
   SITUACIÓ: la meva parella m’ha  dit que no faig bé el massatge , que faig mal ...
  PENSAMENT: potser té raó però no ho he fet expressament. No me’n donava compte.
  SENSACIÓ: quan m’ho ha dit he sentit calor i el cor ràpid.
  EMOCIÓ: m’he posat trist.
  ACCIÓ: li he dit que ho sento, que ja vigilaré i que no calia dir-ho enfadat.
  REPRESENTACIÓ GRÀFICA  DE L’EMOCIÓ (dibuix que representi l’emoció que sento)Opcional
 * Avaluació:          
CA 3:
Nivell 1 (Bàsic)
Nivell 2 (Avançat)
Nivell 3 (Excel·lent)
Utilitzar el Diari emocional explicat al BLOC d’Educació Física per expressar-hi situacions, pensaments, sensacions i emocions viscudes a les classes.
Lliura les activitats amb completesa i en el termini establert.



Lliura les activitats amb completesa, amb els continguts correctes, pautes-guió  del Bloc i  dins el termini establerts.

Lliura les activitats amb completesa, amb els continguts correctes, seguint les pautes i  dins el termini establerts amb representació gràfica.
NOTAASANAE

Nivell 0 (NO ASSOLIT) Entregat fora de termini o incomplert. 
Clicant podeu veure un exemple de diari emocional:"Diari de les emocions d'ANNA LLENAS"

UD 4  ELS TRES REIS 
 Data entrega : 9 de gener
* On?  entrega a l'acabar la classe escrit a ma.
* Com?
Article: l'esport com a mirall de la societat ( clicla per llegir-lo)

A partir de la lectura d’aquest article i de les reflexions a partir del què s’hi diu s’elaborarà una Carpeta d’Aprenentatge o Portafoli. S’estructurarà en 3 parts: reflexions, evidències i conclusions.
-          Reflexions inicials: sobre la lectura de “ l’esport com a mirall de la societat “  i sobre què en sé de la discriminació de la dona a l’esport en la societat actual. Puc preguntar a família, mestres, entrenadors, esportistes...
-          Evidències: buscar imatges, vídeos, entrevistes, webs, articles, diaris, visites a clubs....d’evidència de la discriminació de la dona a l’esport: hi ha iguals  nens que nenes ? Cobren igual? Surten igual a la tv? Hi ha “quinieles” de lligues femenines? Són notícia pel seu físic? Tenen sponsors?  Hi ha dones directrius als clubs esportius? Van als mateixos hotels concentrats? Volen amb la mateixa categoria ? Les acusen de ser com “homenots si fan un esport tradicionalment masculí?”? Hi ha discriminació masculina? Els acusen d’estar feminitzats?...

-          Conclusions: què en puc extreure de la societat actual amb les evidències recollides? Què hauria de canviar? Com ?
RÚBRICA PER AVALUAR EL PORTAFOLI:

NOVELL
APRENENT
AVANÇAT
EXPERT
REFLEXIONS inicials
Reflexions sense sentit
Reflexions amb sentit però poc ordenat , clar ni ordenat.
Reflexions amb sentit, ordenat , clar i estructurat.
Reflexions argumentades.
EVIDÈNCIES

1 o 2 evidències sense demostrar aprenentatges
Més de 2 evidències i només 1 demostra aprenentatge.
Més de 3 evidències però no totes demostren aprenentatge.
Més de 3 evidències i totes demostren aprenentatge.
CONCLUSIONS

Sense sentit ni relació amb evidències ni reflexions inicials.
Amb sentit però sense relació amb evidències i reflexions inicials.
Amb sentit i amb  relació amb evidències i reflexions inicials.
Conclusions amb aplicacions i relació amb la vida real.



UD 3    R,F,V,Flex: QUÈ SÓN?
* Data d'entrega: 31 octubre 
* On? al correu electrònic de joana.gabarro@tarrega.epiaedu.cat 
* Respon les següents preguntes llegint aquest article:  https://www.lesportiudecatalunya.cat/article/8-esports/56-mes-esport/840582-.html 
 1.- A l’article hi llegim ACTIVITAT FÍSICA = SALUT. SENDENTARISME = MALALTIA. Què és exactament el SENDENTARISME? Per què es relaciona així? 
2.- A l’article diu que els adolescent han substituït el “TEMPS D’ACTIVITAT FÍSICA” per “TEMPS DE PANTALLA”. Què de voler dir? 
3.- L’activitat física és recomanable per reduir l’obesitat: Defineix aquest terme i fes una taula d'ingesta  setmanal saludable ( menú-àpats) i compara-la amb la pròpia real.
 4.- OPTATIVA: fer esport, dormir i descansar bé, menjar bé, escalfar bé abans de fer activitat física, estirar a l’acabar., etc, són hàbits que afecten de forma positiva la salut. Fes un pòster  que exposarem al passadís sobre un hàbit nociu/dolent per la salut. 

* AVALUACIÓ:

Nivell 1 (Bàsic)
Nivell 2 (Avançat)
Nivell 3 (Excel·lent)
Lliura les activitats amb completesa, ,dins de termini  i anomenant les relacions existents.
Lliura les activitats amb completesa,  dins de termini  i argumentant les relacions existents.
Lliura les activitats amb completesa, dins de termini i en promou i fa publicitat de  les relacions(pòster).



NOTAASANAE

Nivell 0 (NO ASSOLIT) Entregat fora de termini o incomplert

































2n TRIMESTRE:
NATACIÓ!

A) SORTIDES DE NATACIÓ:
Llegeix  i comprèn els erros més comuns a les sortides de natació clicant  al següent enllaç: FITXA ERRORS COMUNS SORTIDES
             


B)TREBALL SORTIDES DE NATACIÓ:
A entregar el dilluns 4 de febrer de 2019

Cal entregar el treball explicat a continuació:
* data  límit d'entrega dilluns 4 de febrer de 2019 a les 5 de la tarda.
* cal enviar-lo al meu correu   joana.gabarro@tarrega.epiaedu.cat
* QUÈ CAL FER?
EXERCICI 1:
Tenint en compte la FITXA D'ERRORS COMUNS A LES SORTIDES de l'apartat  A) , analitza el següent vídeo  i explica quins erros fa la persona que s'hi veu.
VÍDEO 1 Sortides(clicla)









































1r TRIMESTRE:
1r ESO - TASCA 1


Durant els primers dies de classe ja hem començat a treballar la primera qualitat física bàsica, la velocitat. I n'hem fet dos tests físics. A partir d'ara continuarem treballant la resta i aquest treball t'ajudarà:

Com a molt tard , el dilluns 12 de novembre  m'has d'enviar al meu correu electrònic  (joana.gabarro@escolapia.cat)    la   següent tasca ( NO ACCPETARÉ TREBALLS EN FORMAT PAPER, ESCRIT A MÀ):

1.- Primer de tot mira aquest vídeo molt curt on veuràs les definicions de les Qualitats Físiques Bàsiques que estem practicant  o practicarem a les classes d'Educació Física.Ves posant "pause" al vídeo que va massa ràpid!


2.- Es important entendre i comprendre totes i cada una de les paraules que hi apareixen. Si cal,busca les definicions de les paraules, sinònims etc...

3.- Un cop entès pensa 2 exemples de cada Qualitat Física que es defineix al vídeo . Aquest exemple és vàlid tant si parles d'Esports i jocs com  si et refereixes a  situacions de la vida quotidiana.

Exemple: VELOCITAT
* 100 metres llisos d'atletisme (Esport)
* joc de mataconills 
* Córrer perquè  s'escapa l'autobús( situació de la vida quotidiana)


Aquest treball és individual , per tant, si m'arriben TOTS els exemples iguals entre diferents alumnes s'haurà de repetir!

Per qualsevol dubte ens veiem a classe o sempre estic al correu!























CURS 2017-2018
Benvinguts/des  alumnes de 1r d'ESO  i molt bon curs !



SEGON TRIMESTRE: 
COMENCEM L'AIGUA!


NATACIÓ SINCRONITZADA:

Hola alumnes de 1r d'ESO! 
Per la propera classe de Natació Sincronitzada us invito a veure aquest vídeo de fa dos anys de quan els alumnes que ara cursen 3r d'ESO, feien 1r d'ESO com vosaltres.

Estic  segura que us pot ajudar, doncs a les properes classe haureu de fer la vostra propia coreografia, seguint unes pautes que us donaré.

Ep, s'ha d'agafar idees.....NO copiar!


 
                                            



Clica aquí per veure el video






A).- SORTIDES DE NATACIÓ:Per la classe del 15 de gener de 2018 cal que llegeixis atentament  (clica) les dues fitxes que tens a sota( la de FASES i la d'ERRORS)
FITXA FASES DE LES SORTIDES         FITXA ERRORS COMUNS SORTIDES             
Recorda el que hi posa a cada fitxa perquè ho practicarem a la piscina. Si nó ho has entès  serà més difícil que et surti a la pràctica.

B).- TREBALL SORTIDES DE NATACIÓ:
A entregar el dilluns 29 de gener de 2018

Cal entregar el treball explicat a continuació:
* data  límit d'entrega dilluns 29 de gener de 2018 a les 5 de la tarda.
* cal enviar-lo al meu correu   joana.gabarro@tarrega.epiaedu.cat
* QUÈ CAL FER?
EXERCICI 1:
Tenint en compte la FITXA D'ERRORS COMUNS A LES SORTIDES ( la teniu a dalt a l'apartat  A)  ja treballada a la classe del 15 de gener de 2018 , analitza el següent vídeo ( quins errors fa?, quins no?, perquè?):
VÍDEO 1 Sortides (cicla)
EXERCICI 2:
Tenint en compte la FITXA  DE FASES DE LES SORTIDES ( la teniu a  dalt a l'apartat A) ja treballada a la classe del 15 de gener de 2018, analitza el vídeo següent ( quines fases fa?, quines no?, quines fa malament o bé?, perquè?):
VÍDEO 2 Sortides(clicla)








PRIMER TRIMESTRE:
Aquest primer trimestre  treballarem les Qualitats Físiques Bàsiques ( FORÇA, RESISÈNCIA, FLEXIBILITAT,VELOCITAT) i la  informació i feina que s'haurà de fer sempre la tindràs en aquest Bloc a la Pàgina de 1r ESO.


COMENCEM !!!!



1r ESO - EXAMEN TEÒRIC.
Cal entregar l'examen el dilluns dia 27 de novembre a les 9 del matí en format paper! Pots copiar les preguntes o no,com prefereixis. El que més m'interessa és que les responguis bé.

Clica a continuació per poder respondre les preguntes : EXAMEN 1r ESO

Si tens cap problema per poder visualitzar l'examen i respondre les preguntes, envia'm un correu. No val ,però, enviar-me aquest correu el diumenge 26 de novembre a la nit!


1r ESO - TASCA 1
Com a molt tard ,el dilluns 9 d'octubre m'has d'enviar al meu correu electrònic (joana.gabarro@escolapia.cat) la següent tasca:


1.- Primer de tot mira aquest vídeo molt curt on veuràs les definicions de les Qualitats Físiques Bàsiques que estem practicant  o practicarem a les classes d'Educació Física.

2.- Es important entendre i comprendre totes i cada una de les paraules que hi apareixen. Si cal,busca les definicions de les paraules, sinònims etc...

3.- Un cop entès pensa 2 exemples de cada Qualitat Física que es defineix al vídeo . Aquest exemple és vàlid tant si parles d'Esports com  si et refereixes a  situacions de la vida quotidiana.

Exemple: VELOCITAT
* 100 metres llisos d'atletisme (Esport) 
* Córrer perquè  s'escapa l'autobús( situació de la vida quotidiana)


Aquest treball és individual , per tant, si m'arriben TOTS els exemples iguals entre diferents alumnes s'haurà de repetir!

Per qualsevol dubte ens veiem a classe o sempre estic al correu!